18 Maja 2024
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło

Zapamiętaj mnie


sasta sasta
1 tydzień Offline
mamswojswiat mamswojswiat
1 tydzień Offline
Mirbla Mirbla
1 tydzień Offline
Mathews Arleen Mathews Arleen
2 tygodni Offline
Hernandez Hafsa Hernandez Hafsa
4 tygodni Offline
Ostatnio zarejestrował się: sasta
Ogółem Użytkowników:2,206
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

18/12/2022
Cześć, Rafa!

15/12/2022
Dzień Dobry Wszystkim Smile

06/10/2022
zdrowia

06/10/2022
Covid zapukał do moich drzwi poraz kolejny ten już ze szpitalem w tle. Stres

17/07/2022
Romek, nowi użytkownicy mają zablokowaną możliwość pisania na Forum - najpierw muszą się przedstawić w dziale "przedstaw się".

Archiwum shoutboksa
Zobacz temat
Mam Efkę :: O psychiatrii :: Zaburzenia odżywiania
 Drukuj temat
Coca cola light i jej nowa kampania reklamowa
Perfidia
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 19/07/2009 22:59
Awatar

Grupa Trzymająca Władzę


Postów: 7779
Data rejestracji: 26.01.09

O kampanii można poczytać tu: [url]http://www.dlalejdis.pl/ze_smakiem/artykul/Coca_Cola_Light_zmyslowy_atrybut_kobiecosci,3254.html[/url].

Przyznaję, że czytając ten tekst nóż mi się w kieszeni otworzył.

[quote]Czym jest kobieca zmysłowość według Coca-Coli Light? To magnes przyciągający spojrzenia i uwagę innych, to coś co nas wyróżna, sprawia, że jesteśmy piękne. Kobieta zmysłowa jest pewna siebie, olśniewająca, kocha modę i kobiece gadżety. Dla niej nawet przedmioty codziennego użytku, dzięki odpowiedniemu designowi mogą być źródłem inspiracji także w poszukiwaniu własnego stylu. Puszka czy butelka z limitowanej edycji noszona w kobiecej torebce mogą stać się prawdziwym atrybutem kobiecości, a co ważne, dbanie o linię nie będzie żadnym wyrzeczeniem, ponieważ półlitrowa butelka Coca-Coli Light zawiera zaledwie jedną kilokalorię (0,2 Kcal w 100ml napoju).[/quote]

Kojarzenie zmysłowej kobiecości z dbaniem o linię jest moim zdaniem okropnym przekłamaniem. Po pierwsze zmysłowość w takim typowo kobiecym wydaniu zawsze była kojarzona raczej z kobietami o pełnych biodrach i piersiach. Czy coca cola usiłuje wmówić kobietom, że aby były zmysłowe piękne i pociągające powinny interesować się modą, designem i być na diecie? A może ja tylko przesadzam i wyolbrzymiam...

[quote]Coca-Cola Light to marka, która powstała z myślą o współczesnych, przebojowych kobietach, które wiedzą czego chcą, dbają o swój wygląd, są pewne siebie, więc nie boją się być zmysłowe i kobiece.[/quote]

Tak potwornie nachalnej w lansowaniu stereotypów kampanii reklamowej nie widziałam od dawna.

Dlaczego ten wątek pojawia się na tym forum? Ponieważ zachwyty nad nowym designem butelek coca coli zaczynają przewijać się na blogach pro ana. Mam nadzieję, że się mylę i nie powstanie w ten sposób kolejna muza dla dziewczyn chcących być przebojowymi i zmysłowymi poprzez odchudzanie, którego wcale nie potrzebują.

Czy uważacie, że ta kampania jest przykładem tego w jaki sposób w naszej kulturze chudość jest lansowana jako kwintesencja kobiecości?
[color=#990099][i]Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć,
a to, co daje się policzyć - nie liczy się.[/i]
[small]A.Einstein[/small][/color]

[small]1,6180339887498948482045868343656...[/small]
 
http://antyproana.blox.pl
Kati
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 20/07/2009 10:38
Awatar

Platynowy forumowicz


Postów: 2764
Data rejestracji: 29.06.09

Ja trochę inaczej odbieram te zdania - choć nóż mi się, a i owszem, duży i bardzo ostry....
Moją uwagę przyciąga ten fragment: [quote]Kobieta zmysłowa jest pewna siebie, olśniewająca, kocha modę i kobiece gadżety. Dla niej nawet przedmioty codziennego użytku, dzięki odpowiedniemu designowi mogą być źródłem inspiracji także w poszukiwaniu własnego stylu. [/quote]

I to akurat jest standard w reklamach, szczególnie dla kobiet. W wielkim skrócie wytwarza się skrypt: chcesz być super vel zmysłowa vel przynależeć do grupy (czyli być akceptowana), musisz interesować się modą i kupować sto pięćdziesiąt różnych produktów, bez których po prostu nie da się żyć. Typu krem na trzeci palec lewej stopy - bo do prawej jest już inny...
I to jest to, co mnie wkurza i przeciw czemu buntuję się z nieustającą potrzebą zachowania resztek mózgu w całym tym szaleństwie. Szampon już nie jest do mycia włosów, tylko jestem tego warta, bez jakiegoś tam mydła żaden facet na mnie nie spojrzy. A Coca Cola? Od dawna opiera swoje kampanie na podstawowych mechanizmach psychologii społecznej. Że w grupie jest fajnie, że "trendy" to być akceptowanym i robić to co inni, że picie tego akurat środka do odrdzewiania jest atrybutem przynależności do lepszego, zachodniego świata.
No i teraz dalej: były zarzuty wobec tego płynu, że jest zbyt kaloryczny i laski zaczęły się zastanawiać, czy aby nie przytyją - nie ma sprawy, mamy coś i dla was: odrdzewiamy bez kaloriiSmile No i jeszcze jest ta sugestia o limitowanej serii - ciekawe, ileż to milionów sztuk ma ta limitowana seria... Żeby każda mogła poczuć się wyjątkowa i niepowtarzalna, nosząc metalową puszkę w torebce...
A co do Twoich Perfidio spostrzeżeń - zgadzam się w stu procentach, że stereotyp goni tu stereotyp. Mnie uderzył fakt, że to dbanie o kalorie jest wpisane jako taka oczywistość, coś, o czym wszyscy wiemy. A że wzięli sobie anorektyczki za target? W tym akurat nic dziwnego. Kto nie ma obsesji na punkcie wagi, nie ma potrzeby kupowania akurat bezkalorycznej koli. A z kolei dla młodych dziewczyn, cały czas o wodzie, być może niepicie koli jest jednym z większych wyrzeczeń. Ledwo stały się nastolatkami i "już mogą" - musiały z tego zrezygnować, bo za dużo kalorii. Zaryzykowałabym tezę, że na tych forach pro ana siedzą fachowcy od marketingu z koli i wrzucają zachwyty nad nowym wynalazkiem.
No, to teraz poczekajmy na pozew za psucie wizerunku firmyWink
 
Artystyczna Dusza
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 20/07/2009 22:24
Awatar

Medalista


Postów: 711
Data rejestracji: 31.05.09

Ja się zgadzam z tym co piszecie dziewczyny lecz muszę przyznać że czasem zdarza mi się wypić colę - najczęściej light ale czasami tą z cukrem i jeszcze z dodatkiem cytryny.W moim przypadku jest to raczej sposób na orzeźwienie.Cola z cytryną znakomicie dodaje energii - przynajmniej mnie.Nie zamierzam jednak nikogo zachęcać do picia niezdrowej coli.Każdy ma swój rozum i odpowiada za siebie.
 
http://monia-art.blogspot.com/
Kati
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 20/07/2009 22:33
Awatar

Platynowy forumowicz


Postów: 2764
Data rejestracji: 29.06.09

Ależ ja nie mam nic przeciw piciu czy jedzeniu czegokolwiek. Natomiast bardzo wiele mam przeciw sposobom używanym, żeby zachęcić mnie - czy ja bym wręcz powiedziała zmanipulować - do kupienia tego, a nie innego produktu. Pewnie, że kupuję część z reklamowanych rzeczy, natomiast nie dlatego, że jestem tego warta albo chcę być kobietą z klasą, albo żeby być trendy. Albo bo wierzę, że od tego będę szczęśliwsza...
A tu jest o tyle niebezpiecznie, że przy okazji przyklepywane są stereotypy, które odpowiadają za istnienie takich ruchów, jak pro ana.
 
Artystyczna Dusza
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 20/07/2009 22:36
Awatar

Medalista


Postów: 711
Data rejestracji: 31.05.09

No tak - dużo w tym racji co piszesz KatiWink
 
http://monia-art.blogspot.com/
Perfidia
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 21/07/2009 10:11
Awatar

Grupa Trzymająca Władzę


Postów: 7779
Data rejestracji: 26.01.09

Pomimo, że czasem lubię Coca Colę, tak jak Ty fionaa z lodem i cytrynką, to jej nie piję. Bo jestem kobietą z klasą i nie muszę tego nikomu udowadniać Pfft Wink
[color=#990099][i]Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć,
a to, co daje się policzyć - nie liczy się.[/i]
[small]A.Einstein[/small][/color]

[small]1,6180339887498948482045868343656...[/small]
 
http://antyproana.blox.pl
Nadzieja
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 21/07/2009 21:25
Awatar

Pasjonat


Postów: 5532
Data rejestracji: 20.08.08

Powiem Wam szczerze,że nie zdziwiła mnie ta kampania reklamowa.
[quote]„Coca-Cola Light to marka, która powstała z myślą o współczesnych, przebojowych kobietach, które wiedzą czego chcą, dbają o swój wygląd, są pewne siebie, więc nie boją się być [u][b]zmysłowe i kobiece[/b][/u].[/quote]
Tak naprawdę to nie chcąc bronić tutaj coca coli, ta kampania odpowiada zapotrzebowaniom rynku, powiedzmy szczerze teraz w każdej reklamie, nie ważne jakiego ona produktu dotyczy dokładnie idzie się tą samą drogą.Nawet znane miesięczniki te z wyższej półki polecane są dla kobiet z klasą czyli zadbanym, inteligentnym dbajacym o siebie w każdym calu...co kryje sie pod tymi słowami nie trzeba sie długo zastanawiać!!!
Dla mnie słowa kobiece i zmysłowe oznaczają kobietę o pełnych biodrach i wydatnym biuście przynajmniej tak mi sie wydaje, ciekawa jestem czy ktokolwiek kupiłby coca colę reklamowaną przez taką modelkę lub z jej wizerunkiem na puszce czy butelce???
[img]http://i193.photobucket.com/albums/z19/dzasta88/6-1.jpg[/img]
Podejrzewam,że firma poniosłaby duże straty!!!
A spójrzmy czym sie bawią małe dziewczynki
[img]http://i.wp.pl/a/f/jpeg/22170/barbie330.jpeg[/img]
Lalka Barbie powstała w 1959 roku, wymyślił ją Ruth Handler (współzałożyciel firmy Mattel), którego własna córka nazywała się Barbara. Barbi została przedstawiona światu na targach "American Toy Fair" w Nowym Jorku. Barbie została zaprojektowana jako modna nastolatka. Pojawiły się pewne kontrowersje dotyczące jej figury, jeżeli Barbie byłaby prawdziwą osobą musiałaby mieć nierealne wymiary 36-18-36.

Może należałoby całą kampanię przeciw anoreksji zacząć od zabraniania bawić się dziewczynkom takimi pustymi laleczkami!!!!
Edytowane przez Nadzieja dnia 21/07/2009 21:33
[color=#333399]"Nigdy nikomu nie ufaj, Danielu, a tym bardziej ludziom, których podziwiasz. Bo nie kto inny, a właśnie oni zadadzą ci najboleśniejsze rany."
Carlos Ruiz Zafón " Cień Wiatru"[/color]
 
Lukreszja
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 30/08/2009 11:20
Rozgrzewający się


Postów: 14
Data rejestracji: 29.08.09

Przyznaję że coca cola jest bardzo dobrą opcją dla desperatek - ludzie słyszą tylko to co chcą i jeśli ktoś mówi ze można pic cole litrami - niektórzy właśnie to robią. A dlaczego? By podporządkować sie pod ten lansowany trend(w tym wypadku przez colę company). Zresztą sama oferta tej reklamy, nie mówi tylko o nowym dietetycznym produkcie, ale także o aspektach 'kobiety zmysłowej', która żeby nią być powinna 'dbać o linię' - bo tak mówią i myślą wszyscy ... no chyba że nie ;>
Nadzieja w sumie dobry pomysł żeby tak dla odmiany 'przestraszyli' ludzi widokiem 'zmysłowej kobiety' XP, niż zachęcili żeby 'nią być' Pfft
 
dysk
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 18/02/2010 17:23
Awatar

Rozgrzewający się


Postów: 18
Data rejestracji: 18.02.10

witam tak na początek na forum
cóż, colę piję litrami, bo bardzo ją lubię Pfft
A kampania reklamowa moim zdaniem jest stuknięta Sad
 
anima
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 18/02/2010 20:18
Startujący


Postów: 157
Data rejestracji: 25.03.09

ale nie lubi jej Twój organizm i jeszcze kiedyś Ci o tym przypomni
ps. również witam Wink
Edytowane przez anima dnia 18/02/2010 20:19
 
verdemia
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 18/02/2010 22:08
Złoty Forumowicz


Postów: 1809
Data rejestracji: 29.07.09

a kto powiedział ze cola jest niezdrowa?Wink
 
Helga
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 18/02/2010 22:46
Startujący


Postów: 175
Data rejestracji: 25.01.10

Ja osobiście coli nie lubię, bo w ogóle mało co gazowanego lubię, chyba tylko piwo i szampana...
Ale co do reklamy to widzę to tak: jestem copy-writerem, mam mało czasu (jak zawsze) i muszę znaleźć coś, co połączy produkt X z czymś, co wszyscy lubią... Znajdzie mi coś lepszego niż seks... Taka jest prawda, ze 99% reklam bazuje na prymitywnych odruchach... Skoro pijesz napój X/ używasz kremu Y/jeździsz samochodem Z itp.itd. to jesteś sexy. Łatwe, proste i przyjemne. Owszem czasem trafi się jakaś inteligentna i zabawna reklama, ale to raczej wyjątek potwierdzający regułę...
A co do Barbie to widzę to trochę inaczej. Ta lalka ma przemawiać do małych dziewczynek, a chyba wszystkie małe dziewczynki chcą być DOROSŁE, więc i Barbie jest dorosła... A że prorcje dziewczynek są inne niż kobiet, to i Barbie jest nienaturalna, bo jest hybrydą dziewczynki i kobiety...
 
dysk
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 18/02/2010 22:50
Awatar

Rozgrzewający się


Postów: 18
Data rejestracji: 18.02.10

Nie pamiętam... ale kiedyś była reklama dżinsów nie pamiętam jakiej marki - przegięli i to maksymalnie - seks grupowy..
[url=http://dysk89.wordpress.com]Mój blog[/url]

[i]"Żyję po dwóch stronach lustra.. z jednej strony uśmiechnięta, z drugiej zapłakana.. nikt nigdy nie wie po której obecnie jestem, tego nie wiem nawet ja.."[/i]
 
Helga
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 18/02/2010 22:59
Startujący


Postów: 175
Data rejestracji: 25.01.10

Werka, widzę że się wymieniamy postami Smile
Mnie się w ogóle nie podoba to sprowadzanie wszystkiego do seksu, bo to psuje jakoś seks... Jak się kocham z moim chłopakiem, to nie chcę być za przeproszeniem jak jogurt albo podpaska, a tak to pokazują reklamy...
A co do Barbie to widzę w nich jeszcze jedno zagrożenie: oprócz dziwnych wymiarów, co zachęca do any i mi, to widzę w nich jeszcze chory obraz dorosłości: jestem dorosła jak jestem sekst,,,
 
dysk
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 18/02/2010 23:17
Awatar

Rozgrzewający się


Postów: 18
Data rejestracji: 18.02.10

Mnie też się to nie podoba (patrz reklama ery na kartę)
A w barbie widzę jedno - spaczony obraz kobiety, nierealne wymiary. A z projektantów to wkurzył mnie Lageferd - jak widzę lubi młodych chłopców lub jest gejem, bo nie chęć do rozmiaru 40 do tego się sprowadza.
[url=http://dysk89.wordpress.com]Mój blog[/url]

[i]"Żyję po dwóch stronach lustra.. z jednej strony uśmiechnięta, z drugiej zapłakana.. nikt nigdy nie wie po której obecnie jestem, tego nie wiem nawet ja.."[/i]
 
Helga
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 19/02/2010 00:40
Startujący


Postów: 175
Data rejestracji: 25.01.10

Myślę, że wkurza nas to wszystkich, bo przecież nie jesteśmy zwierzętami i seks dla nas to coś więcej niż jogurt... ale wszyscy się na to łapiemy...
Sama na swoim blogu piszesz o "buteleczce nader seksownej" na perfumy zupełnie jakby w przysłowiowym słoiku po ogórkach miały inny zapach... Sex wszystkich kręci, wszyscy go lubią i marketingowcy o tym wiedzą...
I to pisze osoba, która kupiła piwo bezalkoholowe, karmelkowe i obrzydliwe, którego nie znosi, bo jest "sexy i kobiece"...
 
dysk
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 19/02/2010 01:41
Awatar

Rozgrzewający się


Postów: 18
Data rejestracji: 18.02.10

też fakt... ale dla mnie kosmetyki i perfumy to zupełnie inna bajka...
Ja na sprawy łóżkowe w reklamach reaguję obrzydzeniem, inaczej odnośnie kosmetyków - tam to zniosę.
[url=http://dysk89.wordpress.com]Mój blog[/url]

[i]"Żyję po dwóch stronach lustra.. z jednej strony uśmiechnięta, z drugiej zapłakana.. nikt nigdy nie wie po której obecnie jestem, tego nie wiem nawet ja.."[/i]
 
Helga
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 19/02/2010 01:43
Startujący


Postów: 175
Data rejestracji: 25.01.10

Każdy ma jakieś "inaczej" i na tym polega marketing....
 
dysk
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 19/02/2010 01:45
Awatar

Rozgrzewający się


Postów: 18
Data rejestracji: 18.02.10

no niestety Sad
[url=http://dysk89.wordpress.com]Mój blog[/url]

[i]"Żyję po dwóch stronach lustra.. z jednej strony uśmiechnięta, z drugiej zapłakana.. nikt nigdy nie wie po której obecnie jestem, tego nie wiem nawet ja.."[/i]
 
Przeskocz do forum:
Podobne Tematy
Temat Forum Odpowiedzi Ostatni post
nowa odsłona (mnie) Nasze wątki - część otwarta 27 29/03/2017 21:59
Nowa bulimiczka Przedstaw się 3 29/11/2016 14:20
Nowa tutaj... Przedstaw się 5 02/11/2016 18:11
Kampania o schizofrenii Znalezione w sieci 1 28/10/2016 20:58
Witam- jestem nowa :) Przedstaw się 8 30/05/2016 20:07

50,510,871 Unikalnych wizyt

Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

2024